ایران و لهستان در زمینه میراث فرهنگی همکاری می نمایند

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این همکاری ها در چارچوب تفاهم نامه ای که به امضای سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و الکساندر بابکو رییس دانشگاه زشوف جمهوری لهستان رسید صورت می گیرد.

ایران و لهستان در زمینه میراث فرهنگی همکاری می نمایند

بر اساس این تفاهم نامه دو طرف توافق کردند که در زمینه های باستان شناسی (شامل باستان شناسی زیر آب)، زبان شناسی تاریخی(زبان های ایران باستان) نسخ خطی فارسی کلاسیک و فارسی نو، حفاظت و مرمت اشیای تاریخی، تاریخ معماری، مردم شناسی، میراث طبیعی، اکوتوریسم و گردشگری، هنرهای سنتی و سکه شناسی با یکدیگر همکاری نمایند.

در این موارد فعالیت هایی نظیر، تبادل پژوهشگر در پروژه های بلند مدت یا کوتاه مدت، تبادل دانشجو در پروژه های بلندمدت یا کوتاه مدت، همکاری پژوهشی و برگزاری مشترک فراهمایی، هم نشست ها، کارگاه های آموزشی یا ارایه فراهمایی ها مورد نظر است.

بر اساس مندرجات این تفاهم نامه کارگروه نظارتی متشکل از رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی گردشگری یا نماینده رسمی منصوب توسط وی، رییس دانشگاه یا نماینده رسمی منصوب توسط وی و نماینده پژوهشکده ها یا گروه های مرتبط طرف ها در رابطه با موضوع همکاری نتایج فعالیت های پژوهشی و آموزشی را به صورت سالانه به همراه تصمیم گیری درباره پروژه های سال بعد آنالیز خواهد نمود.

در مفاد این تفاهم نامه آمده است طرف ها در تقسیم هزینه های پروژه های مشترک که مورد تأیید کارگروه نظارتی است مشارکت خواهند داشت و هر گونه اختلاف ناشی از اجرا تا تفسیر این یادداشت تفاهم به وسیله مذاکره توسط مقام های صلاحیت دار طرف ها و به وسیله مجاری دیپلماتیک حل و فصل خواهد شد.

این یادداشت تفاهم 7بندی برای یک دوره پنج ساله منعقد شده است و پس از آن برای دوره پنج ساله دیگر تمدید خواهد شد مگر آنکه هر یک از طرف ها شش ماه قبل از خاتمه اعتبار سند، فسخ آن را به طور کتبی اعلام نمایند.

سفر به تایلند: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز 98، بهار، تابستان، پاییز، زمستان را همراه ما باشید.

ساری فان: ساری فان | مجله سرگرمی،خبری و آموزشی اینترنتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 6713

به "ایران و لهستان در زمینه میراث فرهنگی همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و لهستان در زمینه میراث فرهنگی همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید