امتحانات دانشگاه امیرکبیر غیرحضوری شد ، اگر وسط آزمون اینترنت قطع شد دانشجویان چه نمایند؟

به گزارش مجله آزمون اول، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به برگزاری غیرحضوری امتحانات سرانجام ترم دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: امتحانات دانشجویان این دانشگاه از 14 تیرماه شروع می گردد و تا 26 تیر ادامه خواهد داشت.

امتحانات دانشگاه امیرکبیر غیرحضوری شد ، اگر وسط آزمون اینترنت قطع شد دانشجویان چه نمایند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمدحسین کریمیان گفت: اگر در زمان برگزاری امتحان اینترنت دانشجو قطع شد و دانشجو نتوانست امتحان خود را تکمیل کند، به تشخیص استاد، شیوه ارزیابی مجدد دانشجو عملی خواهد بود.

وی افزود: قرار است پروتکل هایی را برای برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری تدوین کنیم تا بر این اساس نظارت و اطمینان بیشتری در فرایند برگزاری حاصل گردد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: کوشش داشتیم امتحانات به صورت حضوری برگزار گردد زیرا امتحانات حضوری از دقت بیشتری برخوردار است و به لحاظ آموزشی نیز عادلانه تر است اما به دلیل شیوع بیشتر بیماری کرونا تصمیم بر غیرحضوری بودن امتحانات گرفته شد.

کریمیان اعلام نمود: در امتحانات حضوری دانشجو می تواند به راحتی از استاد سوالات خود را بپرسد اما در امتحانات غیرحضوری این مزیت کمتر ایجاد می گردد.

وی مطرح نمود: فضا و شرایط برگزاری امتحانات حضوری به نفع دانشجویان است اما پس از آنالیز های اجرا شده و به دلیل شیوع مجدد بیماری کرونا و عدم بازگشایی خوابگاه ها قرار است امتحانات دانشگاه به صورت غیرحضوری برگزار گردد.

  • شروع برگزاری کلاس های عملی از 15 شهریور

وی گفت: برنام داریم دروس عملی را از 15 شهریورماه شروع کنیم و تا 10 مهرماه ادامه دهیم البته درحال آنالیز شرایط برای دانشجویان خوابگاهی هستیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: دانشجویانی که امکان حضور در دانشگاه و کلاسهای عملی را ندارند می توانند درس خود را حذف نمایند.

کریمیان افزود: دانشجویان می توانند بنا به درخواست خود برای شرکت در کلاس های عملی در دانشگاه و خوابگاه (اگر شرایط آن فراهم شد) حضور یابند. در صورت بازگشایی محدود خوابگاه ها دانشگاه نیز پروتکل های بهداشتی لازم برای خوابگاه ها را اجرا خواهد نمود.

وی تاکید نمود: اگر درس عملی تشکیل نگردد و دانشجویی که باید فارغ التحصیل گردد، نتواند در این دروس را بگذراند برای این نوع دانشجویان تصمیم ویژه ای می گیریم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام نمود: امتحانات دانشجویان ترکیبی از ارزیابی اساتید براساس ارزیابی مستمر دانشجویان در طول ترم، مشارکت در کلاس های مجازی و امتحان غیر حضوری خواهد بود.

کریمیان اعلام نمود: اگر در زمان برگزاری امتحان اینترنت دانشجو به هر دلیلی قطع شد و دانشجو نتوانست امتحان خود را تکمیل کند به تشخیص استاد درس، شیوه ارزیابی مجدد دانشجو عملی خواهد بود.

  • تصمیم گیری برای فرایند آموزشی دانشگاه در ترم جدید

وی گفت: قرار است نحوه برگزاری ترم آینده در جلسه شورای معاونین آموزشی 13 دانشگاه همکار کشور مورد آنالیز قرار گیرد و این دانشگاه ها به یک رویه معین دست یابند.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: طرحی وجود دارد که ترم آینده به صورت حضوری و غیرحضوری ارائه گردد که این طرح را در جلسه شورای معاونین 13 دانشگاه همکار کشور مطرح خواهیم کرد. البته همه این طرحها بسته به تصمیمات ستاد کرونا در کشور دارد.

کریمیان مطرح نمود: دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه آموزش مجازی طی ماه های اخیر خوب عمل کردند.به طور مثال در این دانشگاه حدود هزار و پانصد درس غیر عملی در مقاطع مختلف ارائه شد که اساتید برای بیشتر آنها در همین ترم محتوای لازم را تهیه و در کلاس های غیرحضوری ارائه کردند.

وی گفت: باید فرایند فعالیت ها بر بستر مجازی در آینده نیز مورد توجه قرار گیرد چرا که وقتی بخشی از کارها به شکل مجازی باشد باعث می گردد راندمان افزایش یابد.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برنامه داریم تمام کلاس های تدریس کمک را به صورت مجازی و آنلاین برگزار کنیم چراکه براین اساس دیگر محدودیت زمانی برای برگزاری این کلاس ها نخواهیم داشت.

کریمیان با بیان اینکه دانشگاه امیرکبیر حدود 13 هزار دانشجو فعال دارد، اعلام نمود: برنامه داریم سال تحصیلی جدید را از مهرماه شروع کنیم.

  • جزئیات برگزاری ترم جدید

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مورد زمان شروع ترم جدید و حضور نودانشجویان در این دانشگاه اظهار کرد: سازمان سنجش اعلام نموده که اسامی دانشجویان ورودی جدید را تا 20 مهرماه به دانشگاه ها اعلام می نماید اگر اسامی به موقع اعلام گردد ما با برگزاری کلاس های جبرانی کوشش می کنیم که ترم جدید از مهرماه شروع گردد.

کریمیان با بیان اینکه بیماری کرونا بر جلسات خاتمه نامه ها نیز تاثیر داشته، گفت: در حال حاضر جلسات دفاع با کمترین حضور فیزیکی داوران برگزار می گردد.

وی ادامه داد: طبق آخرین مصوبه هیات رئیسه حضور دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه برای پیگیری امور آموزشی و پژوهشی خود بلامانع است. هماهنگی های لازم نیز باید با دانشکده ها صورت گیرد.

معان آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید نمود: دانشجویان خارجی نیز در کلاس های آنلاین شرکت می نمایند و از ابتدا نیز قرار بود امتحانات این دانشجویان به صورت مجازی برگزار گردد.

سفر به تایلند: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز 98، بهار، تابستان، پاییز، زمستان را همراه ما باشید.

ساری فان: ساری فان | مجله سرگرمی،خبری و آموزشی اینترنتی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12538

به "امتحانات دانشگاه امیرکبیر غیرحضوری شد ، اگر وسط آزمون اینترنت قطع شد دانشجویان چه نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتحانات دانشگاه امیرکبیر غیرحضوری شد ، اگر وسط آزمون اینترنت قطع شد دانشجویان چه نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید