از فراخوان تولید کیت های تشخیصی کرونا در کشور تا کاربردی شدن انتها نامه های دانشگاهی

به گزارش مجله آزمون اول، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

از فراخوان تولید کیت های تشخیصی کرونا در کشور تا کاربردی شدن انتها نامه های دانشگاهی

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

امکان رصد و پایش هوشمند اطلاعات در فضای مجازی محقق شد

هوش مصنوعی یکی از موضوعاتی است که در علوم کامپیوتر اهمیت فراوانی دارد و تغییرات در هوش مصنوعی می توانند تحولات بسیاری را در فناوری اطلاعات به وجود آورد. در واقع هوش مصنوعی به سیستم هایی اطلاق می شود که می توانند واکنش هایی مشابه رفتار های انسان از جمله درک شرایط پیچیده، شبیه سازی فرآیند های تفکری و شیوه های استدلالی انسانی و پاسخ پیروز به آن ها برای حل مسایل را داشته باشند.

یک شرکت دانش بنیان توانسته با به کارگیری توان و دانش بومی به تولید محصولی برپایه هوش مصنوعی دست پیدا کند که توانایی رصد و پایش و داده کاوی فضای مجازی را دارد.

قرارداد های دانش بنیان مشمول معافیت بیمه ای می شوند

پرویز کرمی رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در یکی از تفاهم نامه هایی که میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان تأمین اجتماعی به امضاء رسید، مقرر شد تا در راستای تسهیل کسب وکار شرکت های دانش بنیان، کلیه قرارداد های دانش بنیان که به تأیید معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور می رسند، از پرداخت ضرایب حق بیمه قرارداد ها معاف گردند.

وی در ادامه گفت: شرکت هایی که متقاضی استفاده از این معافیت هستند، می توانند با مراجعه به سامانه Reg.daneshbonyan.ir درخواست خود را به همراه متن قرارداد و نامه اعلام پایان پروژه ارسال کنند.

بهبود صنعت غذایی به وسیله روش زیستی حلقه اتصال بخش خصوصی و دانشگاه است

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این که صنعت غذایی کشور یکی از صنایع حیاتی، حساس و مهم در کشور است، گفت: بهبود کیفیت این صنعت به معنای ارتقای امنیت روانی و جسمی مردم است به همین دلیل به دنبال ارتقای این صنعت با روش های زیستی هستیم.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش می کند با اجرای برنامه بهبود صنعت غذا به وسیله روش های زیستی حلقه اتصالی باشد میان بخش خصوصی تولید کننده محصولات غذایی و دانشگاه ها تا از این طریق همه کارخانجات تولید صنعت غذا در بخش تولید، پسماند و بسته بندی را به این زنجیره وارد کند.

مرکز توسعه فناوری های توانبخشی از راه دور افتتاح شد

طرح کلان ملی مرکز فناوری های توانبخشی از راه دور با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد تا تدوین الگوی فناورانه برای توانبخشی از راه دور بیماران سرعت گیرد.

اجرای این طرح کلان ملی فرصتی برای بیماران فراهم می کند تا در خانه با استفاده از فناوری های نوین بهبود یابند. مزایای راه اندازی این مرکز را باید کاهش رفت و آمد بیمار به کلینیک، مدیریت زمانی جلسات درمان مطابق تمایل کار، پوشش 60 تا 70 درصد فرآیند های کاردرمانی و بهره گیری از فناوری های واقعیت مجازی، بایوفیدبک، بازی سازی و سنجش حرکات بدن دانست.

کیت های تشخیصی کرونا در کشور تولید خواهد شد

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به همکاری مشترک ستاد توسعه زیست فناوری و اداره کل آزمایشگاه های سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تولید کیت های تشخیصی کرونا ویروس، گفت: بر اساس این همکاری مشترک قرار است با استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان، کیت های تشخیصی را در داخل کشور تولید کنیم.

به گفته قانعی، به زودی فراخوان تولید این کیت ها برای مشارکت دانش بنیان های توانمند اعلام خواهد شد. هر شرکتی که در بازه زمانی کوتاه مدت و با بهترین کیفیت، کیت های تشخیصی را تولید کند، در این طرح حمایت می شود.

تیم های بازی ساز رایانه ای جذب مرکز رشد بازی سازی می شوند

بازی سازی رایانه ای، از جمله رشته های کاری اصلی مورد حمایت ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز در زیست بوم توسعه صنایع خلاق و فرهنگی است. بر این اساس برای توسعه مرکز رشد بازی سازی و همچنین توانمند سازی بازی سازان ایرانی و نیز پیوند تیم های بااستعداد و ماهر به صنعت بازی، تیم های جدید در این مرکز پذیرفته می شوند.

از جمله مهمترین خدماتی که به این تیم های بازی ساز عرضه می شود، اختصاص فضای کار رایگان، ارتباط با سرمایه گذاران تخصصی حوزه بازی سازی و معرفی بازی های تولید شده به این شبکه است.

کرمی: پایان نامه های دانشگاهی کاربردی می شود

پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره برگزاری جشنواره و مسابقه پاناسه گفت: سالانه حدود 800 هزار پایان نامه در کشور ارائه می شود که معادل یک درصد جمعیت کشور است. این در حالی است که در کشور های توسعه یافته تعداد پایان نامه ها کمتر از نیم درصد جمعیت آن ها را شامل می شود. یعنی تعداد تحقیقات دانشجویی اجرا شده در ایران حداقل 2 برابر کشور های پیشرفته است.

سفر به تایلند: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز 98، بهار، تابستان، پاییز، زمستان را همراه ما باشید.

ساری فان: ساری فان | مجله سرگرمی،خبری و آموزشی اینترنتی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 7166

به "از فراخوان تولید کیت های تشخیصی کرونا در کشور تا کاربردی شدن انتها نامه های دانشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از فراخوان تولید کیت های تشخیصی کرونا در کشور تا کاربردی شدن انتها نامه های دانشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید