آنتی بادی کرونا بیشتر از آنچه که فکر می کنید، ماندگار است

به گزارش مجله آزمون اول، دانشمندان آمریکایی با آنالیز جامعه آماری 30 هزار نفری اعلام کردند که آنتی بادی های بیماری کرونا بیشتر از آنچه که فکر می کنید، ماندگار است.

آنتی بادی کرونا بیشتر از آنچه که فکر می کنید، ماندگار است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، در مطالعه ای جدید حدود 30 هزار بیمار کرونایی که آنتی بادی این بیماری را داشتند، آنالیز شدند.

دانشمندان آمریکایی معتقدند که آنتی بادی های بیماری کرونا بیشتر از آنچه که تصور می گردد، ماندگار هستند. این مطالعه می تواند نوید بخش فراوری واکسن موثر برای کرونا باشد و نشان می دهد که افراد بهبود یافته مصونیت طولانی مدتی پیدا می نمایند.

آنیا ونبرگ، نویسنده اصلی مطالعه و مدیر پزشکی بیمارستان کوه سینا در آمریکا گفت: اخیرا گزارش های زیادی مبنی بر اینکه آنتی بادی کووید 19 بین هفته اول تا یک ماه پس از بهبودی از بین می رود، وجود دارد.

ونبرگ ادامه داد: در آنالیز جزئیات چنین چیزی ممکن است وجود داشته باشد، اما در کل سطح پایداری وجود دارد. این مطلب جدید که در مجله علمی ساینس منتشر شده است اعلام نموده بیماران کرونایی از سطح خفیف تا متوسط پنج ماه آنتی بادی پایدار این بیماری را دارند و در برابر این بیماری مصون می مانند.

تقریبا در 92 درصد از بیماران کرونایی مشاهده شده است که آنتی بادی این بیماری را در خود داشتند. در یک زیرمجموعه از آن 30 هزار نفر، حدود 121 نفر برای اهدای پلاسما انتخاب شدند.

دانشمندان با آنالیز پلاسمای این 121 بیمار مشاهده کردند که میزان آنتی بادی های آن ها حداقل بین سه تا پنج ماه بعد از آغاز علائم، آن ها را از ابتلای دوباره مصون نگه می دارد.

ونبرگ گفت: قرار است این 121 بیمار را تا یک سال زیر نظر داشته باشند.

ناسیا صفدر، مختصص بیماری های عفونی گفت: اینکه بفهمیم آنتی بادی ها چگونه به صورت طولانی مدت وجود دارند و موثر عمل می نمایند، به پاسخ سوال، آنتی بادی ها تا چه زمانی مصونیت ایجاد می نمایند، یاری زیادی می نماید.

سفر به تایلند: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز 98، بهار، تابستان، پاییز، زمستان را همراه ما باشید.

ساری فان: ساری فان | مجله سرگرمی،خبری و آموزشی اینترنتی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 17673

به "آنتی بادی کرونا بیشتر از آنچه که فکر می کنید، ماندگار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتی بادی کرونا بیشتر از آنچه که فکر می کنید، ماندگار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید